Alkuvuoden kampanjamme valtasi kadut ja torit. Tarkoitus oli herättää keskustelua ja saada ihmiset pohtimaan tämän hetken tilannetta. Sairaanhoitajapula on todellista ja haluamme olla torjumassa sitä. Kampanjassa haluttiin nostaa esiin sairaanhoitajien arvostusta ja heidän työnsä merkitystä. Sairaanhoitajilla on syy ja oikeus kokea ylpeyttä työstään.
Kampanjan suosio yllätti meidät täysin. Kiitos jäsentemme, jotka jakoivat katoamisilmoituksia ympäri maan kauppojen ja työpaikkojen ilmoitustauluille ympäri Suomea.
Kampanjassa on tähän mennessä toteutettu muun muassa valtakunnallista ulkomainontaa busseissa, metroissa, raitiovaunuissa, kaupunkien digitauluissa, viikon mittainen radiokampanja eri kanavilla, ilmoituksia Iltalehdessä sekä paljon somenäkyvyyttä.
Kiitos kampanjaan kasvonsa antaneet jäsenemme, jotka rekryttiin tehtävään somen kautta.
Muutama poiminta tuloksista:
Radiomainoksella tavoitettiin noin 2,5 miljoonaa nettokontaktia
Iltalehden mainoksilla tavoitettiin yli 550000 henkilöä
Ulkomainos toteutettiin noin 1200 skriinillä, joissa yhteensä noin 625000 näyttökertaa
Somemainonnalla tavoitettiin yli 100000 henkilöä ja näyttökertoja mainoksilla oli yli 540000
Verkkosivuille kampanjalinkin kautta tuli lähes 10000 kävijää
Kiitos kaikille kampanjaan osallistuneille. Jatkoa seuraa myöhemmin keväällä, joten pysykää kanavilla.
#maailmailmansairaanhoitajia #suomitarvitseeminua #sairaanhoitaja2020